Oppo skupi się w przyszłym roku na usługach sieciowych
Chińska firma Oppo istnieje na rynku od ponad dekady. Dotąd głównie zajmowała się sprzedażą smartfonów, choć ostatnimi laty nieco rozszerzyła swój katalog usługowo-produktowy. Teraz sytuacja ulegnie zaostrzeniu.
Oppo przede wszystkim przoduje w rozwoju technologicznym i zgłaszaniu nowych patentów. Firma uznana jest za trzecią rodzimą dla Chin spółkę, która zgłosiła najwięcej pomysłów – aż 40 tys. patentów globalnie, z czego pozytywnie rozpatrzono już 14 tys. wniosków w sprawie nowych technologii. Oprócz tego Oppo ma też sześć instytutów badawczych oraz cztery centra naukowe, w których w działach badań i rozwoju zatrudnia ponad 10 tys. osób.
Firma planuje na najbliższe lata stworzenie efektywnego ekosystemu opartego na trzech kręgach. Wszystkie będą dotyczyć internetu oraz usług sieciowych i tzw. punktów wejścia, którymi byłyby różnorakie urządzenia inteligentne. Ta strategia „trzech kręgów” przewidziana jest już na rok 2020, więc firma zamierza rozwinąć się bardzo szybko.
Pierwszym kręgiem jest kwestia smartfonów, słuchawek typu true wireless oraz smartwatchów. Warto tu dodać, że firma już teraz szykuje smartfon bez złączy i przycisków. Co więcej, niedawno w TENAA pojawił się telefon Oppo Reno3 z procesorem MediaTek. Drugi krąg to tzw. 5G CPE, czyli Customer Premises Equipment, urządzenia, które będą należeć do sieci w domu inteligentnym. Trzecim kręgiem jest kwestia integracji rzeczywistości i jej warstwy wirtualnej, czyli np. coś w postaci okularów AR.